
Co powinien zawierać regulamin ochrony sygnalistów?
Regulamin ochrony sygnalistów to dokument określający zasady zgłaszania naruszeń prawa w organizacji oraz gwarantujący ochronę osobom dokonującym takich zgłoszeń – zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Wraz z wejściem w życie tej ustawy na wielu pracodawców został nałożony nowy obowiązek – wdrożenie procedury wewnętrznej, która umożliwia bezpieczne i skuteczne sygnalizowanie nieprawidłowości. Kluczowym elementem tego procesu jest właśnie regulamin ochrony sygnalistów. Powinien być on nie tylko zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, ale również czytelny, funkcjonalny i zrozumiały dla pracowników – tak, by wspierał kulturę zgłaszania nieprawidłowości i chronił osoby działające w interesie publicznym. Co konkretnie powinien zawierać taki dokument? Poniżej przedstawiamy elementy, które warto